221daysofsummer.reismee.nl

A weekend in KL

Voor we van de prachtige stranden van Thailand verhuizen naar de bergen van de Himalaya, maken we nog een korte weekendcitytrip in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië, and did we love the weekend!

Aangekomen op de luchthaven van KL nemen we een taxi naar het centrum (surprising but true, een taxi is ook hier net iets goedkoper dan de trein nemen en overstappen op de metro). Onze chauffeur zet meteen de volumeknop van de radio volledig open, en op het ritme van Aziatische discotunes rijden we tegen topsnelheid naar het stadscentrum. Het lijkt wel alsof we in een achtervolgingsscène van een seventiesfilm zitten, yeah baby yeah!

Cool

Vanuit de seventies worden we meteen terug naar de 21st century geslingerd wanneer we een bezoekje brengen aan het moderne shoppingdistrict van KL. Er zijn hier zo veel malls, en ze zijn allemaal zo groot dat je erin verloren loopt (en honestly, weer snel terug buiten staat ook, window shopping really sucks
Frown
)! In één van de malls is zelfs een theme park gebouwd met een rollercoaster
Surprised
! Vergeef ons dat we foto's plaatsen van bloody shoppingmalls, maar ze zijn hier nét ietsje anders dan in Wijnegem.
Wink

Tijdens een koffiepauze vangen we in de verte (en in de mist, een hevige regenbui zal trouwens meteen volgen) een eerste glimp op van de iconische Petronas Twin Towers, torens van 452m hoog die het meest bekende beeld van KL vormen.

Het is echter 's avonds pas dat die twee écht de show stelen aan de skyline van de stad. Vanuit een skybar (met zwembad, in KL it's all just a little more decadent) doen we een (decadently overpriced) drankje met zicht op de stad. Ook hier wordt er echter discomuziek afgespeeld, now are you sure this is not Studio 54? Toegegeven, later op de avond wordt er overgeschakeld op de loungy beats die je in een skybar zou verwachten...

De dag nadien nemen we een kijkje in de minder glitsy wijken van de stad. We wandelen door het gezellig drukke Chinatown en Little India, en passeren een aantal moskees. Maleisië heeft de Islam als nationale geloof en dat zie je ook aan de vele gesluierde vrouwen in het straatbeeld. De National Mosque, met een capaciteit van 15000 personen, is echter verbazingwekkend geen pareltje langs de buitenkant. Hij werd gebouwd kort na de onafhankelijkheid van Maleisië en er werd opzettelijk gekozen voor een meer moderne aanpak om de nieuwbakken onafhankelijkheid van het Britse rijk te symboliseren. Die onafhankelijkheid werd trouwens op het Merdeka Square uitgeroepen op 31 augustus 1957, de plek waar elk jaar ook Independence Day wordt gevierd.

Tijdens een laatste avondmaal in de stad maken we toch een beetje de vergelijking met andere Aziatische wereldsteden. KL heeft absoluut iets, een charismatisch en stijlvol je-ne-sais-quoi waardoor je je er meteen goed voelt. We hebben genoten van het weekend en de stad, en nemen nu écht afscheid van de hitte van Zuid-Oost-Azië! Onze volgende bestemming is Nepal, een land dat voor 85% uit bergen bestaat, en niet de minsten

Wink
. Nepal is de toegangspoort tot de machtige Himalaya, met als moeder aller bergen, Mount Sagarmatha, aka Everest. Via de 3 Passes Trek, een tocht van zo’n 19 dagen, zullen we naar het base camp van deze gigant trekken via, what’s in a name, drie passen van boven de 5500 meter. We houden onze mutsen en handschoenen al klaar… Op naar de Himalaya!

Veel liefs,
Peggy en Dimi xxx

Charlaine

Te gek! Goed dat jullie zo genoten hebben.
Nu op naar een totaal ander gebied.
Geniet ervan lieve vriendjes Xxxx

Broertje

wooow spannend mannekes den Himalaya!!!! K kan al ni wachten op de schitterende foto's die we te zien zulle krijgen!!! ????geniet ervan, wees aub voorzichtig, wij tellen verder af vanuit het thuisfront, waar het by THE way super goed gaat!!! ????????????we missen jullie allebei lieve schatten, nen dikke knuffel van kleine deugeniet Senna, sylvia and ME????????????????

Karin

Voorzichtig beide, en weer verder gaan genieten.
Veel liefs mathé en karin

Karine en Luc uit het verre Boechout

kei spannend! Wij zijn precies nen boek aan 't lezen. We wachten gretig op het vervolg!

nonkel rik en tante greet

woooow, die iconische Petronas Twin Towers aan de skyline, een fantastisch zicht.
en dan daartegen een niet te geloven shoppingcentrum, ik zal zaterdag maar naar Wijnegem afzakken
en nu de Himalaya!! wees voorzichtig en vanuit Westmalle vele kussen

Nonkel Francis en Tante Ghislaine

Een weekendcitytrip van formaat !
Nu richting hooggebergte - klaar voor het zwaardere werk ?